• NL
    • IS
    • NO
    • SE

“Wat zou het mooi zijn om binnen 1 minuut je tent op te zetten.”
Over Combi-Camp

Combi-Camp in Nederlandse handen

Geplaatst op 24 december 2010

Aart Kok Adventure koopt het merk en de rechten, neemt de financiering van de productie over en gaat de verkoop en marketing wereldwijd op zich nemen, alsmede de productie van de tenten. Door deze overname kan de productie bij Scancamp in Denemarken gecontinueerd worden en is het voorbestaan van het merk veilig gesteld.

Combi-Camp vouwwagens is al meer dan 45 jaar uniek in zijn soort met het vernuftige systeem van bagagedrager en vast deksel. De samenwerking van Aart Kok met Combi-Camp dateert al van 1989, toen Aart Kok het dealerschap van Combi-Camp vouwwagens in Haarlem bemachtigde. In 1995 kwam daar het importeurschap bij en startte een intensieve samenwerking op het gebied van productontwikkeling met een leidende positie op de Nederlandse markt als gevolg.

Er breekt voor Combi-Camp een nieuw tijdperk aan nu het in handen komt van een bedrijf dat verstand heeft van productontwikkeling en vouwwagens. Het Combi-Camp gevoel van weleer: eigenzinnig, onafhankelijk en snel moet terug komen. Een leidende positie op de thuismarkt Denemarken is een van de doelstellingen die zijn uitgezet om groei te realiseren.

De komende jaren zal een flinke impuls gegeven worden aan vernieuwing, uitstraling, design en kwaliteit van de vouwwagen. Uitgangspunt is daarbij het Deens design dat verankerd ligt in de historie van het merk. Die roots moeten duidelijker naar voren komen dan nu het geval is. De Combi-Camp vouwwagen zal een high tech kampeermiddel worden met innovatieve eigenschappen die o.a. samen met Ten Cate outdoor fabrics ontwikkeld zullen worden.

Naast de ontwikkeling van producten zal de relatie met de dealers, die toch de peilers onder een merk zijn, worden vormgegeven naar het model dat Aart Kok in Nederland hanteert. Verwacht wordt van de dealer dat hij het merk met solidariteit, passie en energie verkoopt. Continue ondersteuning, terugkoppeling, flexibiliteit en open communicatie staan daar tegenover.

De feeststemming zit er goed in bij beide partijen. Christian Rasmussen, eigenaar Scancamp, zegt: “Door deze samenwerking kunnen we bij Scancamp doen waar we goed in zijn: het produceren van kwalitatief hoogwaardige vouwwagens. Aart Kok is net zo sterk in de productie van tenten, in product ontwikkeling en sales”. Aart Kok: “Mijn verlangen om van Combi-Camp een sterk merk te maken gaat ver. De band met het merk ontstond al toen ik 12 was en in de vakantie bij de plaatselijke Combi-Camp dealer werkte”.

www.aartkok.nl

Aart Kok Adventure BV koopt Combi-Camp

Aart Kok Adventure heeft Combi-Camp overgenomen. Dat wil zeggen: het merk, de rechten, de financiering van de productie, de verkoop en marketing wereldwijd alsmede de productie van de tenten zijn in handen van Aart Kok Adventure gekomen. Door deze overname kan de productie bij Scancamp in Denemarken gecontinueerd worden en is het voorbestaan van het merk veilig gesteld.

Aart Kok bemachtigde in 1989 het dealerschap van Combi-Camp vouwwagens in Haarlem en werd in 1995 ook importeur. Sindsdien was er een intensieve samenwerking op het gebied van productontwikkeling met een toonaangevende positie op de Nederlandse markt als gevolg.

Nu Combi-Camp vouwwagens in handen komt van een bedrijf dat actief met productontwikkeling bezig is zal er een nieuw tijdperk aanbreken waarbij het Combi-Camp gevoel van weleer: eigenzinnig, onafhankelijk en snel, weer moet terug komen en kan er weer worden gestreefd naar een leidende positie op de thuismarkt Denemarken.

Daarom zal er de komende jaren een flinke impuls gegeven worden aan vernieuwing, uitstraling, design en kwaliteit van de vouwwagen waarij de roots, het Deense design, duidelijker naar voren moeten komen dan nu het geval is en Combi-Camp zich zal ontwikkelen tot een high tech kampeermiddel met innovatieve eigenschappen.

Bron: www.kampeerzaken.nl

Deense ambities

Aart Kok Adventure koopt Combi-Camp

De Nederlandse vouwwagenfabrikant Aart Kok Adventure heeft het Deense vouwwagenmerk Combi-Camp overgenomen. Hierdoor kan de fabriek in Denemarken de productie voortzetten en is het voortbestaan van het merk veiliggesteld.

Aart Kok Adventure is nu verantwoordelijk voor de merkrechten, de financiering van de productie en de wereldwijde marketing van Combi-Camp. Directeur Aart Kok streeft met de aankoop van het merk Combi-Camp naar een leidende positie op de Deense markt.

Aart Kok Adventure en Combi-Camp delen een lange geschiedenis. De Nederlandse firma is al sinds 1989 dealer van de vouwwagens en in 1995 werd Aart Kok ook de importeur van het vouwwagen merk. Jarenlang hebben de bedrijven intensief samengewerkt op het gebied van productontwikkeling, met een toonaangevende positie op de Nederlandse markt als gevolg.

Aart Kok: “Ik streef ernaar om van Combi-Camp weer een sterk merk te maken. De band met het merk ontstond toen ik twaalf was. Ik werkte destijds in de vakanties bij de plaatselijke Combi-Campdealer. We willen Combi-Camp ontwikkelen tot een modern kampeermerk, waar innovatie vooropstaat. Daarom investeren we de komende jaren in het verbeteren van het design en de kwaliteit van de vouwwagens.”

Christian Rasmussen, de eigenaar van de Deense fabriek die de vouwwagens maakt, is blij met de overname. “Door deze samenwerking kunnen we blijven doen waar we goed in zijn: het produceren van onze kwalitatief hoogwaardige vouwwagens.”

Bron: Haarlems Dagblad, 3 december 2010